Goană după senzaţional sau campanie organizată? Azi, legumele japoneze şi dezinformarea antenei
Context: De pe la jumătatea lui februarie, periodic apar în presă informaţii privind calitatea slabă a produselor alimentare pe care le consumăm în România. Unele sunt juste, altele sunt pure dezinformări.
Kappabashi-dori este o stradă în Tokyo cunoscută ca loc din care toţi patronii de restaurante îşi cumpără una alta. Aşa cum bucureştenii merg pe Valea Cascadelor să îşi cumpere faianţă sau chiuvetă, aşa merg cârciumarii japonezi pe Kappabashi-dori să îşi ia şerveţele, tacâmuri sau fructe de plastic, să le pună în vitrină.Că tot am ajuns la fructele de plastic, la ei e o adevărată industrie a mâncării de pus în geam sau de agăţat în cui. Dacă vi se par reale funiile de ceapă şi usturoi, făcute din plastic şi pânză, atârnate prin restaurantele tradiţionale româneşti, staţi să vedeţi ce opere de artă fac japonezii. Dacă ai nasul înfundat, înfigi cu încredere furculiţa în ele, pentru că sunt identice cu cele naturale.
Mergând pe principiul românul înghite orice îi spunem dacă e suficient de senzaţional, singura televiziune românească afiliată CNN prezintă un filmuleţ în care un artizan japonez fabrică un astfel de produs: o legumă din plastic.
Publicat cu titlul „Te vei ÎNGROZI când vei vedea ce mânânci de fapt în loc de varză. Cum produc japonezii leguma care se vinde şi la noi”, redactorul antenei 3 sugerează că varza respectivă este destinată consumului iar „pasta verzuie” nu ar fi plastic, ci un amestec de arome şi E-uri.
Iată şi filmul.