Cum să faci bani rapid şi fără mult efort (articol de cartier)
Notă: Titlul e alcătuit astfel încât să atragă alţi oameni decât cititorii obişnuiţi ai blogului. Dar de data asta nu vouă mă adresez în primul rând, ci celor care vor ajunge aici din motoarele de căutare.
Răspunsul la întrebarea cum să faci bani rapid nu este unul singur. Asta pentru că făcutul banului ţine de un cumul de factori, precum: tu însuţi, momentul, împrejurările.
Unul din oamenii influenţi din actualul Giurgiu mi-a mărturisit, prin 2005, că el a început vânzând bere la ştrand. Era imediat după 89, bişniţa era embrionul de atunci al actualului americănism numit retail. Oamenii mergeau la ştrand, nu exista încă o terasă, un butic de unde să îşi ia bere. Aşa că a luat un papuc vechi, a făcut două relaţii – una la fabricant, alta la furnizorul de gheaţă şi afacerea a fost pusă pe roate. Treaba mergea. Azi, are afaceri în comerţ, în piscicultură şi în construcţii.
Al doilea caz este al unui vecin care făcea Turcia, tot după 90. Pleca cu microbuzul plin cu oameni, se întorcea cu el plin cu marfă. Azi, e pensionat pe caz de boală (riscul meseriei de şofer). Dar în deceniul în care i-a mers din plin a câştigat suficient încât să îşi permită un trai decent chiar şi azi.
Giurgiuveanul de care scrisei a identificat o nevoie: omul stătea năduşit pe malul apei şi ar fi cumpărat o bere rece, chit că ea costa dublu sau triplu, pentru că era la botul calului. Bucureşteanul, aşişderea: călătorii aveau nevoie să meargă ieftin la Stambul, de unde să aducă marfă la fel de ieftină şi nouă pentru acea perioadă.
Cei doi oameni de succes au profitat de moment, de împrejurări şi au mai avut ceva: s-au avut pe ei înşişi, asta însemnând dorinţă, energie, ambiţ.
Asta numesc eu reţeta sigură de a face bani. Dacă vine cineva la voi să vă surdisească (să vă vândă) iluzii, cai verzi pe pereţi, promiţându-vă reţete sigure-garantate-profitabile de făcut bani, să nu-i credeţi, indiferent cât de tentat sună şi câte dovezi aduc în sprijinul afirmaţiilor lor.
Reţeta lor e simplă: faci bani atâta timp cât convingi pe alţii să îţi cumpere reţeta de făcut bani. Asta funcţionează, de regulă, până când primii clienţi îşi dau seama că nu e chiar aşa şi „afacerea” răsuflă. După care reţeta se reia, cu datele şi ambalajele schimbate.
Revenind, însă, la realitate, pun accentul pe cele trei: caracter, moment, împrejurare. Studiezi momentul, identifici nevoia, acţionezi. Nu merge? Tai şi o iei de la capăt, rapid. Rapid, nu stăm la discuţii!
Nu stai, treaba trebuie să meargă, aşa zic toţi, de la şofer la instalator. Maşina trebuie să ruleze mii de kilometri, bormaşina trebuie să zbârnâie întruna, calculatorul meu nu are voie să stea închis. Atunci când stă treaba, când nu merge, atunci va să zică nici banul nu are cum să vie.
Poţi să ai şi moment propice, şi oameni dispuşi să cheltuie. Dacă tu însuţi nu le ieşi în întâmpinare cu o ofertă, ei nu vin să îţi bage în buzunar.
Asta înseamnă să faci treaba să meargă şi asta e singura reţetă de făcut bani, sigură, pe care o cunosc.
dedicaţie pentru toată Colentina, Voluntari, Afumaţi – pentru toţi patronii şi vânzătorii din Dragon, Europa, Doraly şi China Town, pentru Cazacu de la Giurgiu şi pentru nea Vasile din Ştefăneşti :)